woensdag 30 maart 2011

Door omstandigheden


kwam er gisteren niks van koken, dus die doperwten / eieren / taugé, dat wordt vandaag. Gelukkig trouwens, want ik kreeg een inval. Franse erwtensoep (= gepureerde doperwten) + stukjes gekookt ei + taugé! Toch? Dat is nog eens wat anders dan rookworst.

Oh, over rookworst gesproken. Het huismerk van Super d B is niet lekker. Dat vergat ik laatst nog te melden.



Zag in mijn -huidige- borrelcafé (restaurant; hier; alle links hier in een nieuw venster) een fles Ca com (rare accenten op de c's), ook wel Nuoc mam, ook wel fish sauce. Hé, dezelfde als ik vóór mijn huidige had. En op de foto hierboven zie je Squid brand; die had ik ook ooit eerder. Heeft niks met inktvis te maken. Je hebt ook paddestoelen brand, paddestoel op etiket, niks met paddestoelen te maken. Ik denk dat het als volgt werkt: lekker bij paddestoelen! Lekker bij inktvis!

Wangen van pata negra varkens hier.



Moet voor m'n werk "andere" browsers bekijken. Safari en Chrome: advertenties advertenties, én ze houden bij waar je geweest bent. Dat wordt breed uitgemeten. Nou heb ik niks te verbergen wat mijn surfgedrag betreft, maar of dat wel of niet breed wordt uitgemeten, dat bepaal ik liever zelf...

Gatverdamme! Dit. Gebruiken die Chinese restaurants dat??

L., je vergat nog wat bij je Open Huis!
"Het is te breed voor tussen de twee ramen"
&
"Het past niet bij de kleur van het behang"

Hartelijk dank hiervoor, aan Gerard Reve over Bullie van der K, Bullie van de knaak omdat ie altijd een rijksdaalder kwam lenen. Frans Pannekoek dus.



Vlnr Tijgetje, Pamphylia, Frans Lodewijk Pannekoek en Gerard.

Pam werkte bij Tichelaar. Hier. En toen ze een keer door een zatlap in een café in Makkum in d'r tieten geknepen was kreeg ze een waarschuwing van de directie...

Heb die Tichelaar nog ooit een fraaie eind 18e eeuwse Franse namaak grote Tichelaar schotel verkocht. Uhh, als Frans, voor alle duidelijkheid. Was Normandisch of zo. Hopelijk is ie der mee van de trap gevallen.

(O ja! Heel oude notaris Haffmans, lang geleden, Helden - Panningen, Limburg, ver familie. Ongetrouwde zus viel van de trap. Langs die trap hing porselein. Eerste reactie: Is er porselein gebroken? O ja, heb ik laatst al verteld. Opa vertelt. Nou ja...)



Pannekoek. Uhh, knoflook.

Herzag Jaws. Die man werd Chief genoemd. Herinnerde me dat ik, jaren geleden, kokend bij Toon (hier) door Duitse kinderen Meister genoemd werd. Deed me wel wat...